تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه2024-10-28
اندازهگیری بازگشت نرخ سرمایه در بازاریابی شبکههای اجتماعی
هشتگها ابزار قدرتمندی برای افزایش دسترسی و دیده شدن پستها و استوریهای شما هستند. با استفاده از هشتگهای مرتبط با کسبوکار، میتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید. هشتگها به کاربران کمک میکنند محتوای شما را راحتتر پیدا کنند و با برند شما آشنا شوند. در مقایسه با سایر پلتفرمهای اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر، اینستاگرام نرخ تعامل بالاتری دارد. به طور متوسط، اینستاگرام با نرخ تعامل 4.21 درصدی، کاربران را به مشارکت بیشتر با محتوای تبلیغاتی ترغیب میکند. این موضوع نشاندهنده این است که کاربران اینستاگرام به محتوای تبلیغاتی توجه بیشتری میکنند و احتمال واکنش مثبت آنها نیز بیشتر است.
بهعنوان مثال کسی که میخواهد یک رستوران راهاندازی کرده و در وعده غذایی شام بیشترین سفارش را دریافت کند، باید ساعات 6 عصر تا 9 شب را به بازاریابی آنلاین و جذب مشتری فضای اینترنت اختصاص دهد. بنرهای تبلیغاتی، یکی از ابزارهای رایج در دنیای بازاریابی دیجیتال هستند که نقش مهمی در جذب مخاطب و افزایش آگاهی از برند ایفا میکنند. بنرهای تبلیغاتی با استفاده از تصاویر گرافیکی جذاب و چشمنواز میتوانند در وبسایتها، شبکههای اجتماعی و سایر پلتفرمهای آنلاین نمایش داده شده و با جلوه بصری میتوانند توجه مخاطبان هدف را به خود جلب کنند. همچنین کسبوکارها میتوانند به واسطه بنرها پیام تبلیغاتی خود را به صورت هدفمند و مستقیم به مخاطبان مورد نظر منتقل کرده و آنها را به انجام اقداماتی مانند کلیک بر روی بنر، بازدید از وبسایت یا خرید محصول ترغیب کنند. تبلیغات اینفلوئنسری یکی از موثرترین روشهای تبلیغاتی در اینستاگرام است.
کافی است بتوانیم تبلیغاتی با بازگشت سرمایه مثبت درست کنیم و اگر موفق شدیم که این کار را انجام دهیم این فرآیند را تکثیر کنیم. خیلی از کسبوکارها همین الان از چت بات برای پاسخدهی به سؤالهای پرتکرار مشتریان استفاده میکنند. نرمافزارهایی وجود دارند که به نیروهای پشتیبانی کمک میکنند بهطور مؤثرتری مشکلات را حل کنند یا حتی بفهمند کی مشتری عصبی شده است.
روش موثر افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در تبلیغات آنلاین
- {
- استراتژی تبلیغات خود را برای مخاطب هدف قرار دهید که احتمال نرخ تبدیل آنها بیشتر است. |}{
- بسیاری از کاربران هیچ اعتراضی علیه محتوای تولید شده توسط برندها ندارند. |}
- با استفاده از این شاخصها، میتوانید اندازهگیری کنید که چقدر استراتژی مبتنی بر داده با اهداف و استراتژی کلی شما سازگار است و چه میزان تاثیرگذاری دارد. {
- بدون داشتن معیارهای مناسب برای ارزیابی عملکرد، کسبوکارها نمیتوانند متوجه شوند که تلاشهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی تا چه حد موثر بوده و آیا به اهداف مالی خود دست یافتهاند یا خیر. |}
- با توجه به گستردگی و تنوع پیجهای موجود در اینستاگرام، شما میتوانید لیست تعرفههای مختلف را از پلتفرمهای تبلیغاتی مشاهده کرده و بر اساس نیاز و بودجه خود، مناسبترین گزینه را انتخاب کنید.
- شما میتوانید به مشتریان خود بگویید که دقیقا چه مشکلی را در تبلیغات خود قصد حل کردن آن را دارید و اینکه سعی کنید آن را کوتاه و مختصر بیان کنید.
تعریف دقیق و علمی بازگشت سرمایه این است که سود حاصل از تبلیغات را منهای هزینه تبلیغات میکنیم و مقدار بهدستآمده را تقسیم بر هزینه کل تبلیغات میکنیم. بازگشت سرمایه، «ROI» یا «Return On Investment» همانطور که از نامش پیدا است به ما نشان میدهد که چقدر از سرمایهگذاری ما بر تبلیغات برمیگردد. درواقع بازگشت سرمایه به ما نشان میدهد که عملیات تبلیغاتی که انجام میدهیم چقدر اثرگذار است و چقدر سود ایجاد میکند. اتومیشن مارکتینگ با خودکارسازی فرآیندها میتواند در وقت و هزینه صرفهجویی کند. در نتیجه، برای دستیابی به اهداف بازاریابی، لازم است که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را بررسی و آزمایش کنید تا بهترین ابزارها را بیابید.
شرکتها از این هشتگها برای راحتتر پیدا شدن و مشارکت استفاده میکنند و سعی میکنند در تمامی شبکههای اجتماعی آنها را بکار گیرند. آیا میدانستید که بهترین پستهای موجود بر روی اینستاگرام در سال ۲۰۱۴ همگی شامل تصاویری از محصولات برند بودند؟ و طبق تحقیقی از Olapic، مخاطبان اینستاگرام هیچ واکنش منفیای به محصولات پست شده در تصاویر اینستاگرام ندارند. اما زمانی که قصد دارید محتوای خود را با تصاویر زیبایی بیارایید، استفاده بیش از حد از تصاویر شاید مشتری را از دیدن جزئیات تبلیغ و فهمیدن برند باز دارد. این کار بصورت بسیار ویژهای باعث میشود مشتریان احساس بهتری درباره برند شما به دست بیاورند و اینکه خود را بخشی از فرآیند تولید میدانند.
گوگل با توجه به هزینه و کیفیت تبلیغ، جایگاه آن را در نتایج جستجو تعیین میکند. این روش به شما امکان میدهد که تبلیغات خود را در وبسایتها، اپلیکیشنها یا حتی بخشهای خاصی از یک صفحه نمایش دهید. برای مثال، سایت همراه مکانیک که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارد، فضایی را برای تبلیغات در اختیار برندهای مرتبط قرار میدهد. در عکس مجموعه “سعادت رنت” که در حوزه اجاره خودرو فعالیت میکند، از این فرصت برای نمایش تبلیغ بنری خود استفاده کرده است. اگر با مفاهیمی مانند پرسونای مخاطب یا تقسیمبندی بازار آشنا باشید، راحتتر متوجه میشوید که چطور هدفگذاری دقیق میتواند نتایج را بهبود ببخشد و تبلیغات را از یک بازی شانسی به یک استراتژی هدفمند تبدیل کند. چالش دیگر این است که بسیاری از اقدامات بازاریابی با اهدافی غیر از افزایش درآمد در ذهن ایجاد میشوند.
با این تعاریف نیز به بهبود نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات آنلاین نیز دستیافتهایم. اگر میخواهید کسبوکار دیجیتال خود را در یک کمپین تبلیغات آنلاین موفق ببینید، باید از همان ابتدا نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را در نظر بگیرید. در یک کمپین موفق، همه چیز به هم متصل است تا در نهایت مخاطب هدف بر روی فراخوان شما کلیک کند.
از این ابزار بصورت بسیار شفافی برای کارهایی استفاده کنید که دوست دارید مخاطبانتان آن را انجام دهند. شما میتوانید از گزینههای CTA برای ترغیب ارسال ایمیل یا ثبت نام و یا ارتباط مستقیم مخاطبان با فروشگاه شما استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که همه چیز را در تبلیغ خود شامل کنید، از تصویر گرفته تا توضیحات؛ و سعی کنید تصویر را به نحو خوبی برای مخاطب بهینه کنید. این به مخاطبان شما کمک خواهد کرد که با محصولات شما ارتباط برقرار کنند و بر روی آنها کلیک کنند. دیدن مردم در موقعیتهایی شبیه به شما توجه مخاطب را جلب خواهد کرد و به آنها در تشخیص تبلیغ کمک خواهد کرد. با اینحال، اگر هدف شما مشارکت بیشتر مشتریان با برند شما است، از تبلیغات ویدیویی استفاده کنید چون کاربران به آنها علاقهی بیشتر نشان میدهند و آن را با دوستانشان به اشتراک میگذارند.
نظر شما
با استفاده از این ابزارها می توانید اطلاعاتی مانند تعداد بازدیدها نرخ تعامل و نرخ تبدیل را تحلیل کرده و بر اساس آن ها تصمیم گیری کنید. برای نمونه میخواهید یک پیتزافروشی در لسآنجلس راهاندازی کنید و بیشترین سفارش را در زمان شام داشته باشید. با تجزیهوتحلیل دادههای گذشته، ممکن است متوجه شوید که بیشتر سفارشها بین ساعت ۶ عصر تا ۹ شب است. با این بینش، میتوانید تبلیغات PPC و تبلیغات بنری خود را برای اجرا در این زمانهای اوج برنامهریزی کنید تا بازگشت سرمایه را به حداکثر برسانید.
مایند یکی از پیشگامان ارائهدهنده راهکارهای مارکتینگ اتومیشن است که با ارائه راهکاری اتوماسیون بازاریابی، هزینهها را کاهش میدهد و در عین حال کارایی تیم بازاریابی را بهبود میبخشد. زمانی که این روشها را پذیرفتید، یکپارچهسازی بخشها و سازگاری با تغییرات دیجیتالی، اساساً با کمک ذهنیت چابک امکانپذیر میشود. بدین ترتیب، شما قادر خواهید بود کارآمدی یا عدم کارآمدی رویکردهای خود را بهسرعت تشخیص دهید.
برای مثال، اگر دورهٔ بهینهسازی یک کسبوکار خردهفروشی از آذر تا فروردین باشد، نرخ بازگشت سرمایه تحت تاثیر مناسبتهای این مدت، ممکن است حسابی بالا برود؛ جمعهٔ سیاه، یلدا، ولنتاین و نوروز. اگر شکارچی همهٔ تیرهای خود را به یک نقطه بزند، چند شکار به دست میآورد؟ در بهترین حالت ممکن که امکان آن هم بسیار کم است، فقط یکی. استفاده از فقط یک روش برای بهبوددادن نرخ بازگشت سرمایه هم درک شما از موانع و راهحلهای بهبود آن را اشتباه و محدود میکند.
همچنین, انتخاب صفحات مرتبط و تخصصی برای تبلیغ به منظور جذب دنبالکنندگانی که به موضوعات شما علاقهمند هستند, از اهمیت ویژهای برخوردار است. تولید محتوای باکیفیت و ماندگار نیز نقشی کلیدی در حفظ اعضای جدید ایفا میکند. در نهایت، ارزیابی دقیق نتایج تبلیغات پس از پایان کمپین برای بهبود استراتژیهای آینده, امری حیاتی است. شما باید برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه در تبلیغات گوگل از داده در کنار انجام اقدامات مبتنی بر بینش نیز اهمیت دارد.
در ابتدا شاید محاسبه این معیار پیچیده به نظر برسد، اما فرمول محاسبه ROAS به سادگی تقسیم درآمد تبلیغات بر هزینه کمپین است. برای مثال، اگر با وجود بازدهینداشتن کارمندی در طولانیمدت و امتحان روشهای مختلف، همکاری با او را قطع نکنیم یا برای بههمنخوردن رابطه با مشتریان عمده، خردهفروشی را شروع نکنیم، سومین نشانهٔ ریسکگریزی را نشان دادهایم. برای مثال، فروشگاهی که ارتباط مستقیم و حضوری با مشتری را ارزش خود میداند، نمیتواند فرایندها را با رویآوردن به روشهای آنلاین بهینه کند و ممکن است از رقبایی که زودتر سراغ آن میروند، شکست بخورد. با کمک آنالیز دادهها همچنین میتوانید متغیرهایی را که بر نرخ تبدیل اثر میگذارند، کشف کنید و اصلاحات لازم را انجام دهید. شاید بهینهنبودن رابط کاربری یا تعدد مراحل قبل از نهاییشدن خرید، مشتری را خسته و از ادامهٔ خرید منصرف میکند. اگر قیف فروش شما آنچنان که انتظار دارید، عمل نمیکند، با کمک دادهها میتوانید بفهمید مشکل از کجاست.
بهعنوان مثال وقتی یکی از مشتریان از کیفیت محصولی که از شما خریداری کرده در بخش نظرات تعریف مثبتی میکند، بهنوعی کاربران جدید را به خرید آن محصول ترغیب کردهاست. کاربران به سایتهایی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند و فعالیت خود را زیر نظر قوانین جمهوری اسلامی ایران انجام میدهند، راحتتر اعتماد میکنند. منظور از دعوت به اقدام (Call to Action) این است که به مخاطب میگوید چه کاری انجام دهد.
یا اینکه از تبلیغات ورقهای برای بازگو کردن یک روایت و یا برای برجسته کردن استفادههای متعدد یک محصول واحد سود ببرید. تبلیغات ورقهای بصورت اتوماتیک در اینستاگرام به چشم میآیند، پس از این فرصت برای پیشنهادات خود بهره ببرید. تبلیغات در اینستاگرام به هنگامی که هدف شما نصب اپلیکیشنهای موبایلی و خریدهای درون برنامهای است به شدت تاثیرگذار عمل کرده است. چنین چیزی نیز بسیار منطقی است؛ بخش عمدهی کاربران اینستاگرام از طریق دستگاههای تلفن خود اینستاگرام را بررسی میکنند. زمانی که تبلیغ نصب یک اپلیکیشن را میبینند، برای آنها تنها چند کلیلک هزینه دارد زیرا با تلفن هوشمند خود در اینستاگرام هستند.
سعی کنید محتوای بصری و متنی شما جوری باشد که نهتنها ارزشهای محصولات و برند شما را نشان دهد؛ بلکه سلیقه مخاطب را نیز در نظر بگیرد تا بتواند کاملاً در ذهن مخاطب هک شود. پیش از محاسبات، باید بدانید که محاسبه نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی محتوایی چه مشکلاتی به همراه دارد. تقریباً تمامی کمپینهای بازاریابی محتوا در مرحله آغازین نرخ بازگشت سرمایه منفی دارند. بر این اساس مقادیر اولیه نرخ بازگشت سرمایه باید با مقیاس بسیار کمی در نظر گرفته شود. با قابلیت اجرای مستقیم کمپینها، برندها به دادههای واقعی و تحلیلهای دقیقی دسترسی خواهند داشت. کوکو به کاربران اجازه میدهد تا مشخصههایی همچون نرخ تعامل، میزان دسترسی به مخاطبان و نرخ تبدیل اینفلوئنسرها را بررسی کنند و براساس دادههایی معتبر، انتخاب خود را انجام دهند.
بنابراین، باید بر تولید محتوای خلاقانه و متناسب با نیازهای مخاطبان تمرکز کنید. تبلیغات در اینستاگرام میتواند به شما در افزایش سطح آگاهی از برند، افزایش ترافیک برای صفحات مشخصی از سایت شما، مشارکت بیشتر مشتری و ایجاد مخاطبان وفادار، ارتقا جایگاه محصولات و بسیاری دیگر موارد کمک کند. اگر از بیشتر برندها درباره اهداف تبلیغاتی آنها پرسیده شود اغلب جواب میدهند که به دنبال فروش بیشتر و طبیعتا سود بیشتر هستند.
همکاری با پیجهایی که محتوای مشابه یا مکمل دارند نیز یک استراتژی مؤثر است. برای مثال, اگر پیج شما در زمینه مد و لباس فعالیت میکند، همکاری با پیجهایی که کیف و کفش میفروشند, میتواند به جذب مخاطبان مشترک کمک کند. این نوع همکاریها میتوانند به افزایش تعاملات و شناخته شدن بیشتر برند کمک کنند.
هرچه بودجه بیشتری اختصاص دهید، شانس دیده شدن تبلیغ شما در پلتفرمهای مختلف بیشتر میشود. روش منطقی آن است که با سعی و خطاهای کوچک و تبلیغ نویسی حرفهای، این ریسک را به حداقل برسانید و هیچوقت پول بزرگی را در تبلیغات از دست ندهید و در بدترین حالت کل پولی که صرف تبلیغات کردهاید به شما برگردد. در پایان این مرحله باید برای کلیه تبدیلهای ماهانه مربوط به کمپین محتوای خود، یک عدد داشته باشید.
نرخ بازگشت هزینه تبلیغات همانطور که بالاتر اشاره شد یکی از معیارهای بازاریابی است که میزان سودآوری تبلیغاتی دیجیتال کسب و کارها را ارزیابی میکند. این نرخ هم میتواند برای کل هزینههای تبلیغاتی دیجیتال یک شرکت محاسبه شود و هم به برای هزینههای تبلیغاتی مشخص مانند یک تبلیغات یا کمپین خاص به صورت موردی محاسبه و بررسی شود. در نهایت، تبلیغات هزینه نیست، بلکه یک سرمایه گذاری هوشمندانه است که می تواند رشد پایدار و سود دهی قابل توجهی را برای کسب و کارها ایجاد کند.
{نمونه کارها
|}شاخصهای درست به اهداف شما بستگی دارند و نتیجهٔ عملکرد را نشان میدهند؛ مثلاً نرخ تبدیل ترافیک ورودی از شبکههای اجتماعی یا نرخ جذب ایمیلهایی که با هدف بازگرداندن مشتری فرستاده شدهاند. مهم است که جدا از انجامدادن همهٔ کارهایی که تا اینجا گفتیم، اعداد درست برای نرخ بازگشت سرمایه را در صنعت و گروه شغلی خود پیدا کنید و خودتان را با آنها بسنجید. به کمک A/B Testing میتوانید نسخههای مختلفی از محتوا یا تبلیغات خود را آزمایش کنید تا متوجه شوید کدام نسخهها بهترین نتایج را به همراه دارند. نرخ بازگشت سرمایه یعنی در یک فعالیت خاص به ازای هر 100 واحد هزینه چه مقدار هزینه بازگشت داده شده است که گاها این نرخ از 100 درصد هم فراتر میرود که البته بستگی به نوع قعالیت دارد. این ابزارها با جمعآوری دادههای مختلف از جمله تعداد نمایش بنر، تعداد کلیک، تعداد افراد تبدیل و… به شما این قابلیت را میدهند تا عملکرد کمپینهای خود را به صورت دقیق تحلیل کنید.
اینستاگرام با داشتن بیش از 1 میلیارد کاربر فعال، به یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی در جهان تبدیل شده است. این پلتفرم به کسب و کارها این امکان را میدهد تا به جمعیت وسیعی از کاربران دسترسی پیدا کنند و محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کنند. استوریهای اینستاگرام به دلیل قرارگیری در بخش بالای صفحه و امکان تعامل سریع با مخاطب, یکی از بهترین ابزارها برای تبلیغات هستند. این نوع تبلیغات میتواند شامل لینکهای خرید, اطلاعرسانی درباره تخفیفها و یا معرفی محصولات جدید باشد. یکی از مزایای تبلیغات در اینستاگرام امکان هدف گذاری دقیق بر اساس علایق و رفتار کاربران است.
از طرف دیگر، دادهها کمک میکنند تجربهٔ شخصیسازیشده برای هر مشتری بسازیم؛ مثلاً به مشتری که آخر هر هفته غذای بیرون سفارش میدهد، غذاهای محبوب را با تخفیف ارائه میکنیم. هرچند ممکن است از نظرسنجی نتایج ۱۰۰ درصد دقیقی نگیرید، اگر رفتارهای ناخودآگاه مشتری را از منابع دیگر دنبال کنید، مثل نقشهٔ حرارتی هاتجر، با دادههای جذابتری روبرو خواهید شد. تصور کنید یک رستوران محلی دارید و تبلیغی حاوی بهترین غذای خود را به کاربرهای نزدیک به خود نشان میدهد، این کار را در زمان شام انجام میدهد و کاربر سریعا نقشه و مسیرهای منتهی به رستوران شما را میبیند. کاربر تنها کاری که باید انجام دهد کلیک بر پروفایل شما است و بدین طریق شما هم یک مشتری جدید پیدا کردهاید و هم یک دنبال کننده. در حال حاضر، این تنها ابزاری است که به ما لینکهای مازادی را در کنار لینک تعبیه شده در پروفایل میدهد. درصد مشارکت بالای اینستاگرام پتانسیل خوبی برای فروش به ما میدهد و این ابزار به ما کمک میکنید از این فرصت نهایت بهره را ببریم.
در آخر، شما میتوانید محتوای تولید شده توسط کاربر را در پست خود قرار دهید و آزمایش کنید که کدام یک نتایج بهتری برای شما خواهد آورد. درست همچون فیس بوک، یک تبلیغ که بیشترین سطح مشارکت بر روی اینستاگرام را دارد بیشتر نمایش داده میشود. پس برای جلوگیری از حذف شدن تبلیغات شما از فید مخاطبان، بر ایجاد یک استراتژی تمرکز کنید و بر موضوعاتی وقت بگذارید که با مخاطبان شما همخوانی دارد. میتوانید برای این کار دو یا چند نسخه از تبلیغ خود را اجرا کنید تا ببینید کدام بهتر عمل میکند. براساس آن عناصر مختلفی مانند عنوان، توضیحات، URL نمایشدادهشده یا CTA را میتوانید تغییر دهید. ببینید این ایده چقدر ساده است که اگر بتوانید آن را اجرا کنید و به این ایده تحقق ببخشید، میتوانید مطمئن شوید که کسبوکار شما مرتب در حال رشد خواهد بود و سود آن به صورت صعودی افزایش پیدا خواهد کرد.
بخشبندی که انجام شود، زمینه برای بازاریابی و تبلیغات شخصیسازیشده هم فراهم میشود. کسبوکارها برای کسب بهترین نتیجه میتوانند انجام روشهای معرفیشده در این مطلب را به یکی از شرکتهای معتبر فعال در حوزه SEO و بهینهسازی سایت بسپارند. روشهای SEO کلاه سفید کاملا اخلاقی و اصولی هستند و میتوانند کسبوکارها را به موفقیت پایدار و بلندمدت برسانند. تصور کنید یک کلینیک کاشت مو دارید و تبلیغ بنری شما به افرادی نشان داده شود که به دنبال اجاره خانه هستند.
همچنین، همه ابزارها و پلتفرمهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای هر نوع کسبوکاری مناسب نیستند. برای همین ضروری است که ابزارهایی را انتخاب کنید که با ویژگیها و نیازهای کسبوکار شما همخوانی داشته باشند تا بهترین نتیجه را در اجرای استراتژیهای بازاریابی کسب کنید. در این مقاله به بررسی مفهوم تبلیغات به عنوان یک سرمایه گذاری و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) تبلیغات در ایران می پردازیم. با این مراحل بهینهسازی، میتوانید تلاشهای خود را برای جذب سرنخهای جدید نیز در طول فرایند بهبود ببخشید، زیرا این یکی از حوزههایی در بازاریابی است که بازگشت سرمایه تبلیغات (ROAS) در آن بهویژه مفید است.
با توجه به نرخ تعامل بالا و هدفگذاری دقیق، تبلیغات در این پلتفرم میتواند نتایج بهتری در بازگشت سرمایه به همراه داشته باشد. بهینه سازی مستمر کمپین ها یکی از کلیدهای موفقیت در تبلیغات اینستاگرام است. با انجام تست های A/B و بررسی نتایج می توانید استراتژی های خود را بهبود بخشید و نرخ بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید. اگر نرخ ROAS شما کمتر از 100% باشد یعنی تبلیغاتی که انجام دادهاید مقرون به صرفه نبوده است و باید برنامه و کانالهای تبلیغاتی خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید. یعنی مخاطب بهجای طی مراحل چرخه بازاریابی درونگرا (جذب، تبدیل، صمیمیت و شوق) به یکباره به مشتری تبدیل میشود.
با استفاده از استراتژیهای مختلف تبلیغات پولی، مانند تبلیغ در موتورهای جستجو، شبکههای اجتماعی، تبلیغ ویدیویی، همسان و بنری، میتوانید این روش را بهطور موثر اجرا کنید. اساسا مارکترها با در نظر گرفتن کل درآمد حاصل از یک کمپین ممکن است بتوانند اقدامات انجام شده را به طور جامعی ارزیابی کنند. از این لحاظ، در هنگام محاسبه نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی در نظر گرفتن درآمد کل برای برنامه ریزی رسانهای، تخصیص بودجه و اثربخشی کلی بازاریابی مطلوب به نظر میرسد. این نسبت مالی به نوعی بازده مالی گذشته و پاداش یک سرمایه گذاری را محاسبه میکند. کسب و کارها از ROI برای اندازهگیری میزان موفقیت یک جنبه ویژه یا پروژه یک شرکت مانند بازاریابی بهره میبرند.
برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه در شبکههای اجتماعی باید میزان Return (بازگشت) و میزان Investment (سرمایه) را محاسبه و سپس نرخ بازگشت سرمایه را بدست آوریم. این پلتفرم به تبلیغدهندگان این امکان را میدهد تا تبلیغات خود را به صورت طبیعی و غیر مزاحمتآمیز به نمایش بگذارند، که این موضوع میتواند به افزایش کارایی تبلیغات و جلب توجه بیشتر کاربران کمک کند. یکی از روشهای مؤثر برای تبلیغ در اینستاگرام, همکاری با صفحات پربازدید است. این صفحات معمولاً تعداد زیادی فالوور دارند و از این رو, برندها میتوانند محصولات یا خدمات خود را از طریق این صفحات به تعداد بیشتری از مخاطبان معرفی کنند.
شما میتوانید با انتخاب مخاطب هدف مناسب، طراحی محتوای جذاب و مرتبط، استفاده از ابزارهای تحلیل اینستاگرام و همچنین بهرهگیری از استراتژیهای بازاریابی محتوا بازدهی تبلیغات خود را بالا ببرید. پس اگر به دنبال بهبود درآمد و کسبوکار خود هستید از تأثیر اینستاگرام غافل نشوید و کمپین تبلیغاتی مؤثر و صحیح خود را با کمک متخصصان در این حوزه در اینستاگرام راه اندازی کنید. از سوی دیگر، خدمات سئو وردپرس برای ارزیابی عملکرد و بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی به کار میآید. این خدمات شامل تحلیل دادههای گوگل آنالیتیکس، بررسی رفتار کاربر در صفحات مختلف سایت و اندازهگیری نرخ تبدیل است.
منبع اصلی