ارتقادی استراتژی دیجیتال
انتشار مقاله در حوزه استراتژی تحول دیجیتال در نشریه مطالعات مدیریت راهبردی وب سایت دکتر مهدی شامی زنجانی
به این ترتیب میتوان تا حد زیادی از تلاش برای ارائه محصولات و راهحلهای کارآمد، بهبود نتایج کسبوکار و حمایت از اهداف استراتژیک حمایت کرد. هدف استراتژی تحول دیجیتال، ارائه مسیری سریع برای ارائه نوآوریهای استراتژیک است، نه از طریق رهبری بوروکراتیک، بلکه از طریق توانمندسازی تیمها برای پیشرفت. توانایی فناوری در جمعآوری، تولید و انتقال سریع دادهها، اصلیترین محرک تحول دیجیتال است. هوش مصنوعی (AI)، رایانش ابری، فناوریهای موبایلی، پلتفرمهای رسانه اجتماعی و فناوریهای نسل جدید مانند اینترنت اشیا (IOT) و رباتیک، سرعت دسترسی ما به اطلاعات را به شکل قابل توجهی افزایش دادهاند. یکی دیگر از راهکارهای تحول دیجیتال این است که تمامی افراد شرکت خود را با این تغییرات همراه کنید؛ چرا که یکی از عوامل کلیدی در یک تحول موفق، سازگاری فرهنگ شرکت است. برای این کار اطمینان حاصل کنید که تمامی کارمندان دلایل این تغییرات را درک کردهاند و پذیرای آن هستند.
این ابزار قدرتمند به شما امکان می دهد تبلیغات را برای پلتفرم هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام برنامه ریزی، پیش نمایش و اصلاح کنید. با قالبها، طرحبندیها و سبکهای مختلف آزمایش کنید تا محتوایی ایجاد کنید که با مخاطبان شما طنینانداز شود. با آزمایش و بهینهسازی تصاویر قبل از راهاندازی کمپینها، میتوانید تعامل را به حداکثر برسانید، آگاهی از برند را افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که تبلیغات خود در فیدهای اجتماعی رقابتی برجسته هستند. بیایید بررسی کنیم که چگونه شرکت شما می تواند برند شما را توسعه دهد – تا بتوانید متمایز شوید، مشتریان را جذب کنید و از رقبا جلوتر بمانید. از آنجایی که گروه مصرفکننده لگو شامل هر ۲ گروه سنی کودکان و بزرگسالان است، آنها برای هر مخاطب «پلتفرمهای تعامل» جداگانهای ایجاد میکنند. با تکامل تهدیدات سایبری، حفظ امنیت داده های قوی یک چالش همیشگی برای شرکت های بزرگ است.
هنگامی که رهبران باید در مورد مسیر رشد خود تصمیم بگیرند، به دنبال برنامه های کاربردی متناسب با نیازهای خود هستند. در چنین شرایطی، اهمیت تحول دیجیتال از طریق ارزیابی فرایندهای درون سازمان تشخیص داده می شود. هر سازمانی، از استارتاپها گرفته تا شرکتهای بزرگ، میتواند از مزایای تحول دیجیتال بهرهمند شود. نکته کلیدی این است که برای حرکت سازمان به سمت رشد و نوآوری، لازم است که هر چهار حوزه تحول دیجیتال باهم یکپارچه شده و در کنار هم اثر کنند. آنچه امروز بیش از همه اهمیت دارد، استقلال تیمها است تا با بهترین روش، عملکرد استراتژیک خود را تسریع کنند؛ از مدیریت کارهای تکراری تا انجام کارهای مشترک.
این ابزار میتواند شامل بهرهگیری از هوش مصنوعی، اتوماسیونها و تجزیه و تحلیل دادهها باشد. یکپارچهسازی این فناوریها در فرآیندهای کسبوکار موجود ضروری است تا سرعت اجرای فرآیندها بهبود یافته و فرآیندهای اضافی حذف گردند. این نوع تحول زمانی رخ میدهد که سازمانها بهطور اساسی حوزههای کاری جدید را وارد استراتژیهای کسبوکار خود میکنند. تحول در دامنه کسبوکار به معنای گسترش به بازارهای جدید، ارائه محصولات یا خدمات نوین، و یا ورود به صنعتهای جدید است. به عنوان مثال، یک شرکت نرمافزاری که به تولید محصولات سختافزاری نیز روی میآورد، نمونهای از تحول در دامنه کسبوکار است. فناوریهای نرمافزاری به سازمانها کمک میکنند تا تحول را با رویکردی مدرن برای ارائه Lean-Agile هماهنگ کنند.
اگر درگیر فناوری اطلاعات، مدیریت یا رهبری هستید، درک استراتژیهای تحول دیجیتال میتواند به شما در پیادهسازی فناوری در طیف گستردهای از عملکردهای تجاری، از جمله منابع انسانی، خدمات مشتری و تحقق کمک کند. استراتژی دیجیتال کسبوکار یا همان استراتژی تحول دیجیتال مفهوم جدیدی است که نیاز به شفافسازی دارد. گاها در تعریف استراتژی دیجیتال، دیدگاهی مبتنی بر منابع وجود دارد و آن را تمام اقدامات سازمان در قبال داراییها و ابتکارات دیجیتال خود میبینند. این دیدگاه هرچند استراتژی دیجیتال را بالاتر از استراتژی فناوری اطلاعات و بازاریابی دیجیتال میبیند ولی دید تحولگرایی در آن دیده نمیشود و به تغییرات و اصلاحات تدریجی در منابع دیجیتال سازمان میپردازد. باید توجه نمود که استراتژی دیجیتال صرفاً در مورد فنّاوری نیست و برای موفقیت باید با رهبری و فرهنگ مناسب با این تحول ترکیب شود.
گفتنی است که رامبل درست پیش از مراسم تحلیف دونالد ترامپ بهعنوان رئیسجمهور ایالات متحده این کار را انجام داد. مرجع بینالمللی مرکز داده (IDCA) در گزارش اقتصاد دیجیتال ۲۰۲۵ خود به مهمترین عوامل توسعه اقتصاد دیجیتال در دنیا اشاره کرده است. برای درک هر چه بهتر از اهمیت این موضوع، لازم است که در ابتدا به تعریف تحول دیجیتال بپردازیم. با به اشتراک گذاشتن داستان های معتبر که با مخاطبان شما طنین انداز می شود، از آنها برای ایجاد ارتباطات معنادار استفاده کنید. محتوایی ایجاد کنید که ارزشهای شما را منعکس کند، لحظات پشت صحنه را برجسته کند و از طریق تجربیات مرتبط، تعامل را تشویق کند.
هدف تحول دیجیتال نیز به کارآمدتر شدن فرآیندها و افزایش بازدهی و بهرهوری سازمانها اشاره دارد. بانکها باید به نوآوری ادامه دهند تا وفاداری مشتریان را جلب کرده و تجربهای با کیفیت و بهینه ارائه دهند. به عنوان مثال، شرکت کپیتال وان، که در ابتدا در زمینه کارتهای اعتباری فعالیت میکرد، با بهرهگیری از تجربیات شرکت ING Direct، یک برنامه تحول دیجیتال جامع را آغاز کرد. این شرکت با تمرکز بر فناوری اطلاعات و توسعه نرمافزار، به پیشگامان نوآوریهای دیجیتال در صنعت بانکداری تبدیل شد و امروز دارای تیمی متشکل از ۱۱۰۰۰ نفر در حوزه نرمافزار و بیش از ۵۰۰ ثبت اختراع در زمینه هوش مصنوعی است. تحول دیجیتال بر هر جنبهای از سازمان تاثیر میگذارد؛ از عملیات داخلی تا تعاملات با مشتریان.
تحول دیجیتال تاثیر عمیقی بر رشد کسبوکار دارد و نحوه عملکرد و تعامل شرکتها با مشتریان را بازتعریف میکند. با پذیرش فناوریهای دیجیتال، سازمانها میتوانند بهرهوری خود را افزایش داده، فرآیندها را بهینه کرده و از دادهها اطلاعات و بینشهای ارزشمندی به دست آورند. این تغییر به سازمانها این امکان را میدهد که در یک بازار همیشه در حال تغییر رقابتی باقی بمانند و به سرعت به چالشها و فرصتهای جدید پاسخ دهند. در نهایت باید بدانید که استراتژی تحول دیجیتال شامل راهکارهای کاربردی برای دستیابی به اهداف هر کسب و کار میشود. برای اجرای این برنامه نیز باید وضعیت فعلی شرکت خود را تجزیه و تحلیل کنید و جایگاه آن را در میان رقبا بسنجید. سپس نوبت به بررسی نقاط ضعف و قوت سازمان، مشتریان بازار هدف و فناوریهای دیجیتالی مناسب میرسد.
در آینده، خودروها میتوانند به طور مداوم از طریق یک شبکه عصبی که شبیه به مغز انسان است دادههایی در مورد ترافیک، موانع و تصادفات با یکدیگر رد و بدل کنند. فولکس واگن در سپتامبر سال گذشته، طرح اشتراک خودرو به نام «AutoAbo» را برای مدلهای تمام برقی ID.3 و ID.4 در آلمان راهاندازی کرد. این طرح با حداقل دوره اشتراک ۳ یا شش ماهه ارائه میشود و پس از آن، مشتریان میتوانند هر زمان که بخواهند اشتراک خود را لغو کنند. این قرارداد شامل همه هزینهها مانند هشتصد کیلومتر کارکرد در ماه، خدمات کامل شامل ثبتنام، تستهای جادهای، تعمیر و نگهداری، بیمه و مالیات جاده، به جز برق میشود. اکنون که جنبه های اصلی استراتژی تحول دیجیتال سازمانی مشخص شده است، بیایید ببینیم در ابتدا چه چیزی باید در اولویت قرار گیرد. هنگامی که بین انتظارات و نتایج در تحول دیجیتال ناهماهنگی وجود دارد، نیاز به ارتقا استراتژی تحول دیجیتال در سازمان و کسبوکار وجود دارد.
در عصری که به طور فزاینده ای تحت تأثیر هوش مصنوعی مولد قرار دارد، پلتفرم محوری صرفاً یک مزیت رقابتی نیست، بلکه طرحی برای بقا است. با هماهنگ کردن اکوسیستمهای استعداد و فناوری، پلتفرمها بهعنوان انکوباتورهایی برای نوآوری عمل میکنند و همکاری بین انسانها و هوش مصنوعی را بدون تغییر نقشهای انسانی تقویت میکنند. در عوض، این هم افزایی نیروی کار را متحول میکند و نقشهای جدیدی را معرفی میکند که نیازمند مهارتهایی در ارتباطات، تفکر انتقادی و ملاحظات اخلاقی در دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی است. سازمانهایی که در خط مقدم منحنی دیجیتال قرار دارند با فرآیندهای کلنگر و مشتریمحور، پذیرش بالا از هوش مصنوعی (AI) و اتوماسیون، و همکاری ساده با شرکا متمایز میشوند. این نهادها برای تقویت ارتباطات داخلی و خارجی به پلتفرم های دیجیتال انعطاف پذیر روی می آورند. این سازمان ها با در هم آمیختن عمدی تجارب مشتری، کارمند، شریک و جامعه با فناوری و رویه های اساسی، به یکپارچگی جامع دست می یابند.
در عصر تحول دیجیتال و تغییرات سریع شرایط کسب و کارها، سازمانهای بیشتری به سمت روشهای توسعه Agile حرکت میکنند تا سرعت تحویل، کاهش هزینهها و اولویتهای کسبوکار را بهبود بخشند. آنچه برای دستیابی به چابکی واقعی سازمانی مورد نیاز است، تغییر محصول با تمرکز بر ارائه مستمر نتایج کسب و کار به جای تحویل یکباره پروژههاست. میتوان گفت کاهش زمان ورود به بازار، افزایش درآمد، نوآوری بیشتر و افزایش رضایت مشتری به اندازه افزایش حجم فروش ارزشمند است. دگرگونی دیجیتال فرآیند ترکیب فناوری در فرآیندهای موجود سازمان برای بهبود بهره وری یا دستیابی به اهداف رشد است. تحولات دیجیتال موثر می تواند به کارکنان کمک کند تا به نیروهای بازار در حال تغییر پاسخ دهند و نیازهای مشتریان خود را برآورده سازند.
برخی تولیدکنندگان بزرگ انرژی در این گروه قرار دارند که حضور چین در میان آنها قابلتوجه است. کشورهایی که در انتهای این گروه قرار میگیرند، کاهش چشمگیری در استحکام شبکههای بومی را نشان میدهد. ایران در صدر این گروه قرار دارد که نشاندهنده اقتصاد ناپایدار آن با وابستگی شدید به صادرات نفتی است. کشورهای کمترتوسعهیافته (LDC) نیز با ۶۰ کشور عضو، بین نیم تا ۹۶ درصد از مصرف برق را در بر گرفته است. شبکههای برق بهطور پیوسته بین یک تا بیش از ۱۰۰۰ وات برای هر نفر فراهم میکنند و بیش از ۵۰ کشور، ۳ درصد یا کمتر از میانگین برق مصرفی هر نفر را در اتحادیه اروپا تولید میکنند.
تحول دیجیتال تنها به معنای پذیرش فناوری نیست؛ بلکه نمایانگر یک تغییر اساسی در نحوه عملکرد کسبوکارها و ارایهی ارزش به مشتریان است. این تغییر نگرش با تدوین یک راهبرد استراتژیک آغاز میشود که دیدگاه سازمان را تشریح کرده، اهداف مشخصی را تعیین میکند و اقدامهای لازم برای اجرای موفق را مشخص میسازد. در این مرحله شما به یک درک مناسب درباره تحول دیجیتال کسب و کار خودتان دست پیدا کردهاید و اقدامات لازم برای پیادهسازی آن را نیز دنبال کردهاید. دیجیتالیشدن یک کسبوکار باعث میشود تا خدمات بهتری به مشتریان، کارکنان، شرکا و سهامداران ارائه شود. تحول دیجیتال یک اصل بسیار مهم برای کسبوکارها یا سازمانهای مختلف به شمار میرود.
درواقع تحول دیجیتال را میتوان فرآیند استفاده از فناوریهای دیجیتال؛ برای ایجاد یا اصلاح فرآیندهای کسبوکار، فرهنگ و تجربیات مشتری در راستای برآوردن نیازهای در حال تغییر بازار تعریف کرد. بسیاری از استارتآپها در عرصه دیجیتالی شدن و همراهی با تغییرات فناوری نفس کم آورده و از دور رقابت جا ماندند. در این میان تعدادی هم پس از دیدن نتایج تحولات دیجیتالی آغاز به کار کرده و خود را به نحوی به بازار برگرداندند. چند استارتآپ اما با اعمال تغییرات قابل توجه و اتخاذ رویکردی جدید مسیر کاری را با تحولات دیجیتالی همگام کرد. هنگام تجزیه و تحلیل و کار با دادههای موجود در شاخص آمادگی دیجیتال، باید به این نکته توجه کرد که کشورهای متعددی وجود دارند که باید ایجاد زیرساخت جدید دیجیتال را در اولویت قرار داد. اقتصادهای دیجیتال را میتوان بهمرور ایجاد کرد بهطوریکه از پروژههایی برای آنلاین کردن یک سرویس خاص دولتی تا افزایش سرعت پهنای باند در سرویس اینترنت محلی، تقویت نوآوری، ساخت و استفاده از برنامههای جدید را دربرمیگیرد.
استراتژی دیجیتال فورد بر روی وسایل نقلیه متصل و راهحلهای حملونقل متمرکز شده است. از طریق تجزیه و تحلیل دادههای پیشرفته، فورد به دنبال بهبود عملکرد وسایل نقلیه و بهبود تجربه مشتریان است. به گزارش کوین تلگراف، مایکرواستراتژی با برند جدید خود همچنان بر ارائه نرمافزارهای هوش تجاری و اجرای استراتژی خزانهداری بیت کوین تمرکز خواهد داشت. مایکل سیلور، یکی از بنیانگذاران مایکرواستراتژی، استراتژی خزانهداری بیتکوین را به شهرت رساند. اقتصادهای نوظهور شامل ۳۸ کشور و ۱۱ تا ۱۳۵ درصد از مصرف برق را از آن خود کردهاند.
برای بسیاری از سازمانها، فناوری اطلاعات و سیستمهای اطلاعاتی همچنان بهعنوان ابزاری نوآورانه در راستای بهبود عملکرد بازاری و ارتباط با ذینفعان عمل میکند. این نوآوری معمولاً زمانی به وجود میآید که تصمیمگیرندگان متوجه شکافهای عملکردی شوند یا دریابند که وضعیت موجود سازمان رضایتبخش نیست. در این راستا، بهبودهای تکنولوژیک و فرآیندی بهطور مستقیم بر تحقق اهداف کیفی و عملکردی تأثیرگذارند. با استفاده از فناوریهای دیجیتال، شرکتها قادرند تجربه مشتری را بهبود بخشند و خدمات و محصولات خود را بهتر به مشتریان ارائه دهند. در حال حاضر سازمان ها و کسب و کارهای بسیار زیادی در حال به روز رسانی یا تغییرات اساسی دیجیتالی در ساختار، محصولات و فرایندها و خدمات خود هستند. به عبارت دیگر فناوری های دیجیتال از قبیل اینترنت، نرم افزارها، سیستم های ERP و CRM، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا شرایط بهرهوری بیشتر را فراهم می آورند.
مهمترین نکته در این فرآیند آغاز به کار از همان جایی که هستید و مقیاسگذاری است. اولویت اصلی در این مورد بازطراحی کامل فرآیند توسعه، بین رشتهای ساختن آن، تمرکز کامل بر نرمافزار، نیازهای مشتری و SSP، پلتفرم الکتریکی آینده فولکس واگن و تمرکز بر عملکردها به جای اجزای فردی است. به طور خلاصه، اتخاذ یک استراتژی پلت فرم محور بر توسعه و گسترش یک پلت فرم به عنوان موتور اصلی برای ایجاد ارزش و تأثیر تمرکز دارد. این شامل پرورش یک اکوسیستم پویا در اطراف آن است که کاربران، توسعه دهندگان و شرکا را جذب می کند، در نتیجه اثرات شبکه و رشد تصاعدی ایجاد می کند. تشویق یک معماری باز و سازگار که از توسعه API و یکپارچهسازی شخص ثالث پشتیبانی میکند، سفارشیسازی را تقویت میکند و یکپارچگی با گردشهای کاری موجود را افزایش میدهد. هنگامی که بین انتظارات و نتایج ناهماهنگی وجود دارد، مشکل واقعی در تاخیر در اقدام و عدم درک علائم است.
در محیط کسبوکار معاصر، که با پیشرفتهای سریع تکنولوژی و تغییر انتظارات مصرفکنندگان مشخص میشود، نیاز به تحول دیجیتال فراتر از استراتژیهای شرکتی رفته و به یک ضرورت اساسی برای بقای کسبوکار تبدیل شده است. سازمانها در صنایع مختلف موظف به پذیرش راهحلهای دیجیتال و بازنگری در مدلهای عملیاتی خود به منظور حفظ رقابت و ارتباط با بازار هستند. تحول دیجیتال نقش کلیدی در زمینه تغییر و تحولات فرهنگی در یک سازمان ایفا میکند که در طول زمان و همزمان با تحولات دیجیتال در هر سازمانی رخ میدهد. در واقع این فناوریها نیستند که در طول تحول دیجیتال تغییر میکند، بلکه این ظرفیت افراد است که دستخوش تغییر و تحولات میشود. چراکه عموماً هر تغییری با انتقاد و مقاومت از سمت افراد همراه است و به همین دلیل نیز شما باید آماده باشید تا در کنار مدیریت تحولات در فناوری به این موارد هم رسیدگی کنید.
سهم آمریکا از انتشار گازهای گلخانهای بیش از ۱۷۷ تن، آلمان ۱۵۳ تن، فرانسه ۱۰۵ تن، مکزیک ۲۷۵ تن و کانادا ۲۸۷ تن است که میزان انتشار این گازها در تمام این کشورها پایینتر از میانگین جهانی است. بیش از ۱۲ کشور با کمتر از ۱۰ سرور به ازای هر یک میلیون نفر، ۴۰ کشور با کمتر از ۱۰۰ سرور به ازای هر یک میلیون نفر و میانگین کمتر از ۱۰۰۰ سرور به ازای هر نفر وجود دارند. غولهای اقتصادی چین و هند با وجود چند دهه پیشرفت اقتصادی قوی، کمتر از میانگین جهانی باقی ماندهاند. استقرار سرورهای بیشتر و ساخت مراکز داده جدید باید اولویت اصلی بیشتر کشورها در زیرساخت دیجیتال و استراتژی اقتصادی دیجیتال باشد. دادههای IDCA نشان میدهد که حداقل حدود ۳۰۰۰ سرور به ازای هر یک میلیون نفر، هدف اولیه ارزشمندی برای هر کشوری برای دستیابی به اهداف حتی متوسط اقتصاد دیجیتال است. اما وقتی هر گرایشی وعده می دهد که “چیز بزرگ بعدی” باشد، از کجا شروع می کنید؟ پاسخ در ترکیب خلاقیت، استراتژی و رویکرد مشتری مدار نهفته است.
در این میان، روسیه با بیش از ۱۰۱۶ تن، آفریقای جنوبی با ۱۰۸۳ تن و ایران با بیش از ۱۸۱۷ تن، کشورهایی با بالاترین سطح انتشار گازهای گلخانهای به ازای GDP را در دنیا دارند. البته معیار GDP به تنهایی کامل نیست؛ چراکه بسیاری از کشورهای در حال توسعه نیز تنها بهدلیل توسعه یافته نبودن اقتصاد، انتشار بسیار پایینی به ازای هر GDP دارند. بنابراین سوئیس بیش از ۱۷۷ تن و کنیا بیش از ۱۷۸ تن به ازای هر GDP را نشان میدهد. بسیاری از تفاوتهایی که در مراکز داده و زیرساختهای دیجیتال مشاهده میشود، ریشه در نبود شبکههای برق به میزان کافی است. کشورهای در حال توسعه در این زمینه با کمبودهای زیادی روبهرو هستند با وجود این، حتی کشورهای بسیار توسعهیافته هم در تأمین نیازهای مرکز داده در حال توسعه با مشکلات تأمین برق مواجهند. اصل موضوع، از نیاز به توسعه انرژی پایدار به جای اتکا به تأسیسات دیروز با سوخت زغالسنگ و گاز طبیعی ناشی میشود.
مدیران باید به فناوریهایی توجه کنند که با ایجاد سطوح بالای دانش و بهبود کیفیت گزینههای ارائهشده، همراستا باشند. این توجه به ارزش اطلاعات و ارزیابی فناوری اطلاعات باید بهطور جدی در سازمانها مدنظر قرار گیرد. ارزیابیهای پیشین میتوانند بهعنوان مقدمهای برای فرآیند تصمیمگیری در نصب فناوریهای محاسباتی عمل کنند و پس از آن، سازمان میتواند بر ارزیابیهای عملیاتی متمرکز شود. در طول یک دههی گذشته زیرساختهای کسبوکاری دیجیتالی شده و ارتباط بین محصولات، فرآیندها و سرویسها افزایش پیدا کرده است. دیجیتال توئین (Digital Twin) یک رویکرد جدید مبتنی بر فناوری شامل ایجاد نسخههای دیجیتال از محصولات یا محیطهای فیزیکی است تا راههایی برای بهبود کارایی یا اثربخشی آزمایش شود.
رشد زیرساختهای پایدار با رشد سرمایهگذاری در AI با سرمایهگذاری شرکتها در هوش مصنوعی، پایداری از اهمیت بالایی برخوردار میشود. IDCA بر اهمیت توسعه سیستمهای هوش مصنوعی تأکید میکند که نهتنها قدرتمند، بلکه از نظر زیستمحیطی نیز مسئولیت ایفا میکند. این شامل ترکیب استراتژیهای هوش مصنوعی سبز، استفاده از سختافزار با انرژی کارآمد و کاوش در فناوریهای نوظهور مانند محاسبات کوانتومی است که میتواند مصرف انرژی سیستمهای هوش مصنوعی را به میزان قابلتوجهی کاهش دهد. در اصل، تحول دیجیتال سازمانی یک ابتکار مستمر و استراتژیک است که به ادغام فناوری دیجیتال در جریان کار، بهبود فرآیندهای تجاری و ارائه ارزش پایدار برای کارکنان اختصاص داده شده است. فهرست امکانات و محصولات دیجیتال در حوزه مارتک بسیار گسترده است و این راهکارهای نرمافزاری به طور قابل توجهی تأثیر مثبت بر عملکرد بازاریابی دارند. این تحولات نه تنها به بهبود کارایی و اثربخشی استراتژیهای بازاریابی کمک میکند، بلکه امکان ارتباط بهینهتر با مشتریان را نیز فراهم میآورد.
این دیجیتالی سازی جریان اطلاعات را تسهیل کرده و در نتیجه ارزش محصولات و خدمات را افزایش میدهد. تمرکز استراتژیک این رویکرد خلق ارزش بیشتر نهتنها از محصولات و خدمات بلکه از اکوسیستمهایی است که سازمان در آنها حضور دارد. استودیوی خلاقیت دادهچین مجموعهای است از مهارتهای دیجیتال که در کنار کسب و کارهای قرار میگیرد و آنها را از ابعاد مورد نیاز برای حضور حرفهای در فضای آنلاین توانمند میکند. این خدمات از توسعه بستر دیجیتال مانند توسعه وبسایت و ابزارهای مدیریتی یکپارچه با آن تا ارائه خدمات محتوایی امتداد پیدا میکند. و این ترکیب کامل خدمات حاصل ۴ سال حضور پر رنگ در کنار کسب و کارهای متفاوت و توسعه گام به گام آنها در مسیر آنلاین شدن بوده است.
با در نظر گرفتن این مزایا، بیایید به چگونگی ایجاد یک استراتژی برنده برای سال 2025 بپردازیم. کشاورزی هوشمند را می توان انقلابی در تولید به حساب آورد که تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات را تحت پوشش قرار می دهد. علاوه بر این، زمانی که یک سیستم قدیمی دست و پا گیرتر می شود، بر امنیت سایبری و امنیت داده ها تاثیر می گذارد. سختی زیرساخت و عدم مقیاسپذیری، ادغام سرویسهای جدید یا اجرای آخرین اقدامات حفاظت از دادهها را چالش برانگیز میسازد. کیف پول من ، اولین سامانه نگهداری ارزهای دیجیتال پیشگام کشور است که با سبک و استانداردهای جدید، سرویسهای نگهداری رمز ارزهای الکترونیک را برای افراد حقیقی و حقوقی آماده کرده است. لازم به ذکر است که رویداد اصلی در ۷، ۸، ۹ اسفند در سالن همایشهای بینالمللی رایزن برگزار خواهد شد.
اما در صورت موفقیت، همه تیمها به یکدیگر متصل شده و به روش خود، برای ارائه استراتژی و اطمینان از انعطافپذیری کسبوکار فعالیت میکنند. فناوریهایی که بر بازار مصرف تأثیر میگذارند، محیطهای کاری را نیز متحول میکنند. خودکار کردن فرآیندهای تجاری، امکان دسترسی از راه دور به محیطهای کار و ارائه بینش در مورد دادههای مشتری؛ تنها برخی از تاثیرات فناوری روی محیطهای کاری است. استفاده از این فناوریها در مارکت پلیسها، توسط رهبران دیجیتال مانند آمازون، ایربیاندبی و اوبر، سطح خدمات و محصولات مورد انتظار افراد را تغییر داده است. برای مثال امروزه مشتریان انتظار دارند محصولات و خدمات ارائه شده، منطبق با نیازهایشان باشد و از کسبوکارها سریع پاسخ بگیرند.
با ایجاد تبلیغات قانع کننده و استفاده از گزینه های هدف گذاری دقیق، می توانید آگاهی از برند را افزایش دهید، سرنخ ایجاد کنید و فروش را افزایش دهید. حدود ۷۰ درصد از ابتکارات تحول دیجیتال به دلیل همکاری یا انطباق محدود کارکنان شرکت با چالش هایی روبرو هستند. با این حال، درک این نکته مهم است که وقتی شرکتها از شروع تغییر غفلت میکنند، این نشان میدهد که آنها تا زمانی که به یک نقطه بحرانی رسیدهاند، رسیدگی به این موضوع اساسی را نادیده گرفتهاند. برای اینکه پروژههای تحول دیجیتال به اهداف خود برسد باید از سمت مدیران ارشد سازمان پیگیری شود. بهترین حالت، پیگیری از طرف مدیران فناوری اطلاعات با حمایت هیئت مدیره، مدیرعامل یا مدیران ارشد است. علاوه بر این، والمارت با راهاندازی سرویس تحویل بصری، تجربه مشتری را بهبود بخشیده است.
اما موضوعی که وجود دارد این است که نداشتن درک درست از مفهوم تحول دیجیتال سبب شده است که بسیاری از صاحبان کسب و کار ازین استراتژی عقب مانده یا اینکه در پیادهسازی آن با شکست مواجه شوند. به همین دلیل همواره تاکید میشود که پیش از ورود به مسیر دیجیتالی شدن کسب و کار در ابتدا اقدام به تعیین استراتژی تحول دیجیتال نمایید. اگر شما نیز صاحب یک کسب و کار هستید و قصد دارید استراتژی تحول دیجیتال کسب و کار خودتان را آماده کنید، اصلاً نگران نباشید. چراکه در این مقاله از ایریسا مگ قصد داریم به بررسی مفهوم استراتژی تحول دیجیتال پرداخته و در 7 مرحله نحوه اجرای آن را به شما آموزش دهیم. یکی از دغدغههای کلیدی دیگر در این حوزه، جایگاه این استراتژی نوظهور در سطوح استراتژی سازمان و نحوه همراستاسازی و تعامل آن با سایر استراتژیهای سازمان (استراتژی کسب و کار و استراتژیهای کارکردی) میباشد. با توجه به پژوهش انجام شده در این حوزه میتوان ادعا نمود که استراتژی تحول دیجیتال، در یک تعامل دوطرفه با استراتژی کسب و کار و استراتژیهای کارکردی و همراستا با هریک شکلمیگیرد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری